20110309

Rahsia Disebalik Geng Amboi Ewah (malay)

itulah kami,Geng Amboi Ewah yang terdiri dari aku sendiri...khairil ashraff bin kamarudin dan sahabat aku dari form 1 iaitu muhammad soffi bin hassan.kami berasal daripada latar belakang yang berbeza tetapi mempunyai harapan dan impian yang sama iaitu untuk menakluk dunia.kami mula rapat sejak form 4 sebab masa tu aku takde ramai kawan kat dalam kelas tu,hanya soffi sajelah yg rapat dengan aku.pada mulenye kitorang takde name official sbb kitorang xpenah pikir pon pasal bende tuh. name 'amboi ewah' nih tercipte apabila seminggu sebelum Ujian Lisan utk Bahasa Melayu. kitorang pnyerlah perah otak sbb nk kasik gempak presentation kitorg.matlamat kitorg adelah utk mencuri hati2 bdk2 perempuan yg lain (dlm klas tuh) sbb sebelom nih ade group lelaki lain dh presented and presentation dorg sumpah geli hati~ kitorg jelez dgn markah yg dorg dpt so kitorg pikir giler2 utk buat sesuatu yg mesmerizable. mcm2 punchline kitorg cube masokkan dan terime kasih kpd rancangan Raja Lawak Astro kerane menyumbang idea2 yg VaVaVoom!!! punchline dah ade tp name 'rancangan' atau 'programme' kitorg still xder...last2 minute kitorg decided nk ltak 'Amboi Ewah'.name nih dtg sbb aku suke Azwan Ali (amboi3x) and si soffi plak asyik teringat rancangan 'Ewaah Ewaah' kt TV3 tuh~ kitorg buat ala2 talk show and kitorglah hostnye...satu2 punchline kitorg lemparkan dan alhamdulillah,ade gak yg gelak gile2. yg paling bestnye,dorg suke bile aku buat2 watak lembut ala2 mak nyah gitu pastu si soffi plak setiap kali aku berlakon camtuh msti die kate'ambboooi?'. aku pon sambonglah 'ewwaaahh!!' cerite punyer cerite,xpasal2 setengah jam kitorg presented...spatutnye 5 minit jer~ aku dgn slumber berkate, 'rancangan nih terpakse diberhentikan gare2 producer(cikgu) sudeh marah...'.si soffi plak akhiri talk show kitorg dgn sebuah pantun:

       'buah epal dipotong empat,
        buah oren diotong lima,
       kenapa buah epal dipotong empat
        sedangkan boleh dipotong lima...'

mase tuh,satu kelas pecah perot!!! dgn hasil perah otak kitorg...kitorg dpt 24/30 markah setiap sorg....kitorg xsenyap camtu saje sbb kitorg ade teroskan talk show yg same utk Pendidikan Sivik,tema die pasal tandas~ tp xsehebat mcm sebelom nih tp feedback puas hati gak lah...aku dinobatkan sbg penyampai terbaek masa tuh!! kesian soffi~ huhu ...skarang,soffi sambong study kt Syria semntare aku plak lpak kt Malaysia dan insyaallah akan sambong belajar kt UiTM(Diploma Teknologi Kreatif Skrin) atau PTPL College(Teknologi Multimedia)...tu je kot utk topik nih~ salam~

1 ulasan:

balQis berkata...

mmg tak ley lupe la pantun tu...
bez<3!