20120222

Kay Khairil sbg seorang Cartoonist: 'Kay'

so aku actually tgh cuti semester skrg slama 3 minggu. ya, 3 minggu. cukuplah tuh...xpayah byk2 lagipon bosan duduk rumah lame2. college private, biaselerr~ dgn bakat dan kebolehan yg aku ade, aku gunakan utk create satu karekter kartun iaitu aku. ya, aku cuba mengolah diri aku sendiri sbg kartun maka wujudlah karekter bernama 'Kay'. so inilah process nya: 

mula2 sketch dulu atas kertas lukisan menggunakan pensil dan pen. (maaflah terbalik, technical problem)

pastu gambar yg disketch td dimasukkan ke dalam lappy utk proses seterusnya. menggunakan Adobe Illustrator CS3 (ade CS5 dulu tp crack xstable), aku create outline dan edit serba sedikit gambar yg disketch td~

setelah selesai proses inking td, aku beralih arah ke proses mewarna menggunakan Adobe Photoshop.
setelah siap coloring/rendering, aku buat shading process plak menggunakan software yg same iaitu Adobe PS~
SIAP!! aku letak shadow sikit kt kasut pastu bubuh name aku kt bawah sbg tanda artwork ini aku yg pnya!!


begitulah proses2 menyiapkan bende nih. pasnih ade upcoming artwork lagi. TUNGGGU~

Tiada ulasan: