20110103

MALAM TERHANGAT BERSAMA 5 HIKMAH 2010~~

adoyai, mmg happening smpai pening aku dibuatnya....jam 4:30 ptg,tuan empunya rumah,en.adib padali menjemput aku kt rumah bersama brg2 yg nk dimasak termasuk athirah ngan aina iaitu classmate aku...smpai je rumah adib kt felda bkt.cherakah,tiba2 teacher zaliha nk balik plak...blom sempat nk berguraw dh balek....yg paling best,smpai2 je terus aku mencekik muffins yg dibuat oleh memberku,tonah...pergh!! mendidih tekak,punyalah sedap....tonah,i love....your chocolate muffins....pastu bdk2 pompuan yg lain pegi buat persiapan utk malam nih spt memotong,menyiang dan sebagainya...kitorang terpaku apabila melihat tonah pertama kali menyiang ikan dan memotong ayam...haha,agak klakarlah....sambil2 dorang sebok memotong,aku ngan soffi sibuk main2 ngan pajero milik pak deli iaitu ayahanda kpd adib....saja berguraw....hari pun dh petang....keje smua dh siap...kitorang amik gamba plak...melompat,mengepose dan mcm2 aksi liar yg kitorang buat semata2 nk mencarik publicity lebih(berguraw)...sejam sebelom senja,kitorang main sukaneka plak...mula2 main belon air...terkedek2 dorang main belon air...dh mcm 'man belon' citer raja lawak pown ade...nasib menyebelahi aku dan soffi apabila kitorang sikit pown xbasah...taktik kami menjadi walaupown team lain2...pastu aku tgk gelagat bdk2 pompuan main galah panjang....mcm poco2 pown ade...haha~ lepas maghrib berlalu maka bermulalah acara yg dinanti2kan...acara pertama kitorang...sukaneka:kotak berpoison...haha...blom penah org lain buat....sambil main,sambil membakar makanan...smua adib punya keje...kesian mika,xder org nk tolong mika...nk harap teman nih bkn lah taw sgt nk membakor nih....aktiviti setrusnya-carik gula2/getah dlm tepong...kumpulan mana lg yg menang klu bkn kumpulan aku!!! haha~ nk menyambut kemenangan punyer pasal,teamates aku, ajai bertindak membaling tepong2 td kearah peserta lain,maka bermulalah perang tepong pertama....sronok tgk muka2 dorang lpas kene tepong, mcm zombie kampung tenok aku tgk...nana plak xubah mcm hantu kak limah balik rumah...putih ya amat....lpas perang tersebut,maka smpailah waktu utk kami mencekik,mentakadarah,membaham segala juadah yg disediakan....ayam,sausages,ikan2, mcm2 kitorang bakar...kitorang makan mcm dh xmakan 2 tahun raya cina...klu aku bawak tapir sekor agaknya setengah jam dh abis...tgh sedap2 mencekik...ade plak lahabau yg mendajal kitorang dgn menyimbah air kearah mangsa yg tidak berdosa....nih sume angkara azri dan syalim yg akhirnya disertai oleh ajai dan fadel, aku yg juare main belon air ptg td turut disimbahnya air...lari xcukup tanah aku dibuatnya...tuan rumah pown turut terkene penangan air dorang smpai dia kencing pown kitorang xprasan(guraw2)....sronok gak mlm tuh smpai xnak balik aku rase...tepat jam 12 tgh mlm aku balik tumpang syalim....xpasal2 kene marah ngan ibu bapa tersayang...esok pagi,aku dpt surat dr SEGi College...aku dijemput utk menghadiri hari pembukaan pd 15hb januari nih...tp ibu bapa saya hanyalah org biasa,kami xmampu nk menanggung kos IPTS yg byk2 itu...aku dpt taw yg hantu air,azri kene selsema sebaik saja pulang ke rumah,akhirnya santau aku berjaya mengenakan kaw(guraw)...hey,seronok lah!!!

Tiada ulasan: